Giurisprudenza e diritto

Sezione: Giurisprudenza e diritto
Edizione: -
Pubblicazione: 2014-03-01

A new Order in the Making? - Atti dell'XI Convegno internazionale in ricordo di Marco Biagi - Revisione linguistica dei saggi in lingua inglese

EDOARDO ALES IACOPO SENATORI A CURA DI - TRANSNATIONAL DIMENSION OF LABOUR RELATIONS

Principali argomenti trattati nel Volume: Parte Prima: Le nuove sfide per il mercato del lavoro italiano nel quadro transnazionale - Il welfare negoziale e i diritti sociali. - Donne e lavoro: quali scelte? - L'invecchiamento attivo e la previdenza. - Sistema industriale e innovazione sociale: spunti per una nuova politica del lavoro. - Parte Seconda: Transnational labour relations in the making: theoretical framework and central issues - Background Issues. - The Unresolved Questions in Transnational Industrial Relations. - Transnational Company Bargaining and the Discourse of the European Commission: a Critical Overview. - Actors: the General Framework. - Who Defines the Meaning of Human Rights at Work?. - Transnational Employee Representation on Company Boards: the Scandinavian Model. - Institutions and Supra-National Players: MNCs Country of Domicile Institutions and the Diversity of Work and Employment Relations. - Actors: Case Studies. - Global Manufacturing and Women Workers' Rights: the Readymade Garment Industry in Bangladesh. - Effects of Global Unions on Union Organising Efforts in Turkey: the Case of IKEA. - Implementation and Enforcement Tools. - The (Re) Construction of Sectoral Employment Regulation: the Significance of International Framework Agreements in the Spanish Construction Sector. - Independent Monitoring of Private Transnational Regulation of Labour Standards: a Proposal for a "Transnational Labour Inspectorate" System. - Enhancing the Protection of Transnational Migrant Workers: a Critical Evaluation of Regulatory Techniques.